Ta vare på dyrene våre

tirsdag 31. mai 2011

Mine Deilige Catlings^^

Sasha Pandora

Jeg hentet Sasha og broren Theo Armand på Dyrebeskyttelsen da de var 10 uker gamle, og jeg falt pladask for dem med en gang. Theo ble desverre bare 8 mnd før jeg var tvunget til å avlive ham pga FIP. Kommer for alltid til å savne ham <3 Men jeg har ennå Sasha, og er HUN et stykke for seg selv! Hun er en primadonna uten like. Hun elsker snop, som vingummi og lakrisstenger. Galskapen stopper ikke der. Hører hun plast som knitrer kan jeg garantere at hun er der øyeblikkelig. Plast smaker nemlig godt og skal svelges, det samme går for teipbiter, og mor får det like travelt hver gang med å dra plasten opp av halsen hennes. Når hun ikke sover eller klager løper hun løpsk rundt i leiligheten som om hun har fanden etter seg. En bare må elske Sashapasha, hun er øyesteinen min <3



Santino Felice

Denne jenta hentet jeg i et narkoreir på Jørpeland. Alle kattungene var mer eller mindre ville, men Santino ville opp til meg og der begynte båndet vårt. Den første uka lå hun konstant og sov vedsiden av meg i sofaen, og hvis jeg gikk ut av stua reiste hun seg umiddelbart og begynte å pipe etter matmor. Santino er nok den mest avbalanserte i kattecrewet her hjemme. Hun har en deilig ro over seg og det er så masse følelser i blikkene hennes at jeg smelter bare jeg ser på henne. Hun elsker ostepop og melk, og er en jævel på å tigge etter mat. Finner jeg fram den røde laseren klikker hun i vinkel og hopper meterhøyt opp mot veggen for å fange den^^  Santino bestevenn, det er det hun er <3



Shaman Leonidas

Shaman er sønn av Vega og Leo, to katter som bodde her i gata, hvorav førstnevnte ble tatt inn av en venninne av meg rett etter at hun var blitt gravid. Han var førstemann ut av mor og han var nydelig. Han var en ekstrem pyse da han var liten. Løp og gjemte seg hele tiden. Han ble fort trygg da han kom til meg, men den dag i dag, ett år senere er han fremdeles en stor pyse. Om det støvsuges i første etasje vil han garantert gjemme seg under sofaen her oppe i leiligheten. Han stjeler alt han kommer over. Dvs dusjsvamper, filtere, husnøklene, sluker, blyanter... og han gjemmer det under senga på soverommet. Når natten faller på går han ofte rundt for seg selv og jabber^^ Når alt kommer til alt er han et riktig kosetroll, full av fanteri. Han er den lille ninjaen min <3



Saphiro Sinjin

Saphiro er minsten i gjengen. Sønn av Baileys og Ole Brumm. Baileys er siameser, og Ole er perser, så lille Saphiro en en hybrid. Han er en spinkel og rar katt som er litt for gla i å være baby. Elsker å kose, intenst! Oppmerksomhet er det viktigste og om noen andre får den råder sjalusien. Han har den typiske siameser klagingen men har begynt så smått og bli sjarmert av det^^ Han er morsom. Spesielt når han jakter på sugerør og knurrer med den i munnen hvis noen av de andre nærmer seg. Og når jeg er på do legger han seg nedi buksa mi. Shaman har oppdaget dette, så nå ligger de begge oppi buksa mi når jeg sitter på do, og Shaman er betraktelig mye større:p Om natta sover Saphiro oppå halsen min og maler meg i øret. Han er Shaman's bestevenn, og min lille baby <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar