Ta vare på dyrene våre

mandag 4. juli 2011

Høle-tur

Sommerferien min startet på fredag som var og det var rett hjem i dusjen og så langet Lene og jeg mot Høle, hvor slekten hennes bor. Det er helt ufattelig forskjell på luften i byen og luften når du kommer lenger ut på landet. Helt herlig:) Vi lempet av oss tingene hos Farmor Magda, og tok turen bort til Lene's far Øyvind. Vi hadde kjøpt med oss en høy flaske Captain Morgan og en pose Sørlands chips siden faren hennes elsker det. Og det ble en kanonkul kveld. Mariam lagte våruller til oss på Thai vis, vi så musikk på MusicBox og fjollet oss inn i fylla. Det var visst en stor fest i bygda og alle ungdommene var der. Det viste seg til at alle ungdommene der inne virkelig digger Øyvind, så et par av dem kom opp og drakk med oss. Øyvind skulle plante meg i jorda ute i hagen, sånn at også jeg kunne få gleden av å vokse opp på Høle xD

Dagen derpå var Lene tidlig oppe og begynte å vaske ned kjøkkenet til Farmor. Jeg kastet meg på lasset da jeg omsider våknet :p Det er lenge siden jeg har banket gulvtepper over verandaen xD Lene lagte Potetsuppe til hele familien og den var kanongod! Til og med jeg spiste den, selv om det var grønnsaker i. Nam! Da kvelden kom visste vi ikke helt hva vi skulle finne på, så Lene lærte meg å spille Kinasjakk, hehe. Regnet ga seg litt, så vi stakk ned til Prestebrygga, hvor Lene fisket og jeg plukket dritt av kroken da den kom opp. Det var skjønt å sitte der nede på brygga med all tåka rundt oss og se på makrellen som hoppet:) Vi spilte musikk fra iPhonen og fjollet og fantaserte om sjørøverskuter som kom seilende ut av tåka:D Lene fikk en lyr, som hun nesten klarte å kaste uti vannet igjen. Vi kalte den Jone. Han var veldig fin, og Farfar skulle ha den til middag dagen etter. Det kom en bobil ut på brygga for å parkere den der for natta. Bilmerke sa de kom fra Seychellene, og jeg tror vi ga disse sjøfolkene litt av et intrykk av det norske folk. To jenter sitter dyvåte i tåka og fisker med Løvenes Konge musikk på mobilen^^

Det var en kjekk helg med myyye frisk luft, ergo alt fjollingen, men det var godt å komme hjem også:)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar