Ta vare på dyrene våre

søndag 29. januar 2012

Toni Ravn Haanstad

Så, lenge siden jeg har skrevet her nå. Hva har skjedd....

Håret mitt er svart igjen. Deilig:) Nå gleder jeg meg bare til at det blir lenger. Har også fått en greie med hårbøyler. Pent :)

Marion er bortreist i noen måneder så jeg passer på de små gullene hennes. Har ennå ikke fått nærme meg Sirius som er veldig skeptisk og småredd, men hun gjemmer seg ikke på soverommet lenger når jeg er der:)

Selv har jeg hatt et problem med Santino jenta mi i noen måneder. Hun var en intenst kosete og leken katt, og så plutselig ble hun veldig asosial, skvetten og... trist? Hun klødde seg konstant i det ene øret og hun mistet nesten alt håret nede på magen og på bakbeina sine. Etter å ha prøvd og mislykkes med Feliway, et avslappende luktemiddel for katter, dro jeg til legen, sammen med Lene, for å få henne sjekket ut. Det viste seg til at hun hadde ørebetennelse, og at det antageligvis var grunnen til hvorfor hun også vasket og nappet vekk hårene på magen sin, fordi det klødde sånn i øret. Hun fikk kortison sprøyte og jeg fikk resept for en flaske øredråper til henne. Da vi kom hjem virket hun straks mye gladere. Hun er sosial igjen og mye mer kosete <3 Virker generelt mye gladere ut, noe som gleder meg sinnsykt å se:) Vi var også innom LagerZoo og kjøpte masse nye leker til dem, så det er en fornøyd gjeng jeg har nå^^



Jeg har også endret navnet mitt. Endelig! Etter så mange år med å være misfornøyd med navnet mitt. Tone Lise Olsen var ikke pent. Og det var IKKE meg i det hele tatt. Ikke liker jeg Tone og ikke liker jeg Lise. Sammensetning var fæl i mine ører. Jeg har alltid blitt kalt for Toni, av de fleste faktisk, både venner og familie og når enkelte sa mitt fulle navn grøsset jeg. Så nå har jeg skiftet navn til Toni Ravn Haanstad. Ravn, enkelt og greit fordi jeg synes det er kanonfint. Og i tillegg er det en svart fugl. Hehe. Og jeg er vel ikke så fargerik av meg. Etternavnet skiftet jeg simply fordi det er et veldig kjedelig navn. Og kanskje det mest utbredte etternavnet i Norge. Haanstad er det andre etternavnet til farfar, og jeg liker det. Det har en fin lyd, og er litt mer sjeldent enn Olsen.



Så, oppsummering: Santino er på bedringens vei og mye blidere allerede, og Tone Lise Olsen heter nå Toni Ravn Haanstad:)

1 kommentar:

  1. Kult;). Kjekt at du blogge litt igjen;). Prates snart vennen, klem.

    SvarSlett