Ta vare på dyrene våre

lørdag 11. juni 2011

80 og 90 tallet. LIKE!

Jeg kom til å tenke på barndommen her en dag og alt jeg pleide å elske ved den. Hvorfor ikke blogge om det:)

TV/film: 

My Little Pony, den gang det kun fantes ên film. De nye filmene/seriene kan ikke sammenlignes.



Wuzzles, jeg hadde bøker, filmer, til og med nattkjole :D



Og det var Ghostbusters, Ninja Turtles, Thomas Toget og Portveien 2 :D








80 og 90 tallet var en gullgruve for barn å vokse opp i. Andre tvserier som er verdt å nevne; Ducktales, Talespin, Smurfene, for ikke å glemme Onkel Reisende Mack og gjengen i Fraggleberg ^^


Musikk: 

Jeg husker såvidt kassett tiden, men det jeg husker er at jeg hadde Roxette på kassett, og den gikk om og om igjen. Og var det ikke en viss sjarm i å måtte skifte fra side A til side B? hehe. How do you do? var en klassiker av Roxette, og kanskje den første sangen jeg lærte å synge teksten til^^ Annen musikk som minner meg om barndommen: New Kids on the Block, Bonnie Tyler, Jørn Hoel (mor likte ham, så da likte jeg ham også). Det gikk også mye i Vestlandsfanden må jeg ærlig innrømme, kanskje derfor jeg fremdeles hører på dem^^ Så var det Captain Jack, La Bouche, Mr. President, 2 Unlimited osv.





Leker: 

Keypers, Popples, Care Bears, My Little Pony,





Din mor så sikkert litt ut som dette på håret, og hvor awesome var ikke det? :D



Og om ikke tapeten i huset var blomstrete, så var den enten rosa eller gul-farget. Veggene var stappfulle av bilder som sloss om plass, og la meg ikke begynne på tapeten. Det så kanskje ikke så pent ut noe av det, men det var en sjarm i det.

Nå er veggene hvite og det er minimalt med bilder på veggene. Barn leker med dukker med altfor smal midje og altfor store øyne. De vokser opp med å høre på Britney, Lady Gaga og Akon, som synger om sex. De ser på tegnefilmer om biler som snakker, og transformers som kommer fra verdensrommet.


Jeg vokste opp på 80 tallet og jeg er spinnglad for det!! 

1 kommentar:

  1. Så sant, så sant. Vi var heldige som vokste opp når vi gjorde det. De der wussles hadde jeg helt glemt ut, herlig!

    SvarSlett